Gastblog Jan van Hiele

Gepubliceerd op 17 mei 2024 om 07:43

Ik heb het ontstaan van het Feathers and Dragons-project van dichtbij meegemaakt. Het was in onze huiskamer, ik was toen met Ria getrouwd. In de loop van de jaren kwamen er steeds meer prachtige dingen bij en toen de sprang zijn intrede deed, werd het geheel nog mooier.

Na onze echtscheiding in 2021 werd de huiskamer helemaal opgeknapt en geschikt gemaakt als museum. Het Feathers and Dragons-project werd toen  ‚Vertelmuseum De Vlechtvogel‘. Toen het museum er was, heb ik regelmatig geholpen, bijvoorbeeld als gastheer bij de Kunstroute Heerenveen en bij de Verhalenavond. Ook heb ik twee keer geholpen bij het Cultuurkans Festival. Ik help Ria ook met de grote schoonmaak van het museum en de jaarlijkse anti-mot behandeling van de textiel.

Dansen is mijn passie. Ik ben een buikdanser en dat integreer ik in de biodanza die ik doe. Ik ben vorig jaar met de biodanza-opleiding begonnen en ik doe ook af en toe euritmie. Verder ben ik ook bezig met tekenen en schilderen en ik houd van klassieke muziek.

Ik ben algemeen bestuurslid.

Jan van Hiele