Gastblog Ingrid Pastijn

Gepubliceerd op 10 mei 2024 om 08:34

Vanaf 23 april is Vertelmuseum De Vlechtvogel een stichting.

Ria heeft mij gevraagd om penningmeester te zijn in haar stichting, een grote eer.

Wij kennen elkaar nog niet zo lang en hebben elkaar ontmoet op de verjaardag van haar tante. Ik ben daarna een keer bij haar in het museum geweest waar ze mij het eerste deel van haar verhaal vertelde. Heel inspirerend.

We gaan iedere week wandelen en hebben altijd wel wat te vertellen.

Inmiddels is deel twee van het verhaal ook klaar.

Wil je de verhalen horen neem dan zeker contact op met Ria en maak een afspraak. Het is de moeite waard.

Op het cultuurkansfestival in februari 2024 hadden Ria en ik allebei een kraam, naast elkaar. Kinderen konden een mooi woord bedenken voor de draak van Ria en bij mij konden ze een kaart maken met sterren.

We hebben het heel druk gehad.

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Ingrid Pastijn, geboren in Amsterdam en na 17 jaar in Almere gewoond te hebben ben ik voor de liefde naar Heerenveen verhuisd in 2006.

In 2023 ben ik met vervroegd pensioen gegaan en ik ben nu zelfstandig trouwambtenaar. Ik heb van mijn passie mijn werk gemaakt. Verder werk ik als vrijwilligster in Museum Opsterland in Gorredijk voor 1 dag in de week.