Gepubliceerd op 23 februari 2024 om 07:53

Het Cultuurkans Festival werd goed bezocht en was zeer de moeite waard.  De draak trok, zoals verwacht, de aandacht van velen. Sommigen herkenden mij van het stukje dat in de krant heeft gestaan, anderen maakten voor het eerst kennis met het Vertelmuseum. De kinderen deden hun best mooie woorden te verzinnen voor de draak, woorden die ze op een sterretje schreven en waarmee ze ook een sterretje op hun cultuurpaspoort konden verdienen. Een meisje kwam later nog eens terug met een tekenboekje om de draak na te tekenen.

Dat deed ze heel precies, met heel veel aandacht. Zo leuk!

Er zijn weer veel folders en kaartjes van het Vertelmuseum meegenomen. Ik hoop dat dit ook resulteert in wat afspraken!

Het was zaterdag zo druk bij de stand dat ik alleen aan het begin van de dag een beetje heb kunnen werken aan nieuwe veren voor de draak. Maar er zijn ook een aantal brei- en haakbeschrijvingen meegenomen, dus ik hoop binnenkort weer wat nieuwe veren voor de draak te ontvangen.

Intussen werk ik ook door aan het inkorten van deel twee van het sprookje, zodat dat ook op niet al te lange termijn verteld kan worden.

Verder is de eerste stap gezet op weg naar een stichting voor het Vertelmuseum.
Een eerste opzet van de doelstellingen en hoe deze te verwezenlijken is geformuleerd en er is ook al een bestuur van vier personen: Ingrid Pastijn, Bauke Sienema en Jan van Hiele zullen met mij samen Stichting Vertelmuseum De Vlechtvogel oprichten.