Cultuurkans Festival

Gepubliceerd op 9 februari 2024 om 08:28

Over iets meer dan een week komt het Cultuurkans Festival (in de Rinkelbom in Heerenveen) er alweer aan.

Ik ben daar te vinden in de hal met een stand voor mijn Vertelmuseum.

Ik hoop dat dit nieuwe wandkleed voor mijn museum dan een plekje heeft gekregen bij mijn stand. Ja, de geverfde stof van vorige week was voor dit wandkleed. Ik had de boom in sprang al eens eerder gemaakt en ook de door mijzelf geweven lap voor de ondergrond had ik nog liggen.

Het gele vogeltje onderaan de boom is de vlechtvogel, ofwel de wevervogel uit mijn verhaal, deel twee.

De draak met de (verloren) gouden vleugels gaat ook weer mee. Hij heeft inmiddels weer een aantal gouden veren erbij gekregen, dankzij de vele mooie wensen die zijn gemaakt voor en na de Nieuwjaar Spettershow, vorige week vrijdag. Deze keer mogen de kinderen mooie (gouden) woorden voor de draak bedenken, woorden die passen bij zijn gouden vleugels, die langzaam weer aangroeien als meer mensen met de gouden woorden gaan leven.

Het Cultuurkans Festival is gratis toegankelijk. Volgende week zaterdag, 17 februari is het zover.