Cursus engeltjes in sprang

Gepubliceerd op 16 september 2022 om 08:13

Tijdens de kunstroute presenteer ik mijn nieuwe cursus engeltjes in sprang. Ik zal deze dagen ook demonstreren hoe zo’n engeltje kan worden gemaakt met behulp van de sprangtechniek. Ik heet u dit weekend (17 en 18 september) van harte welkom in mijn Vertelmuseum De Vlechtvogel, tussen 11.00 en 17.00 uur.

De cursus engeltjes in sprang bestaat uit drie lessen van elk zo’n tweeëneenhalf uur. In deze cursus leer ik mijn cursisten de basis van sprang, door het maken van enkele proefjes met diverse steken.

Deze proeflapjes vormen dan later de lijfjes en jurkjes van de engeltjes. Tussen de lessen door kan er zelfstandig verder worden gewerkt aan de proefjes, zodat de lessen vooral kunnen worden gebruikt om zoveel mogelijk nieuwe dingen te leren.

Hier nog wat meer informatie over de cursus:

Plaats:      Vertelmuseum De Vlechtvogel,

Lepelaarstraat 53, Heerenveen.

Tijd:          14.00 - 16.30 uur, data in overleg.

Lesgeld:  € 75, inclusief een sprangraam.

Niet inbegrepen: haakkatoen voor de jurkjes van de engeltjes (voor het eerste engeltje in 2 kleuren) en haakkatoen in een kleur voor de gezichtjes en lijfjes van de engeltjes. Verder zijn er een haaknaald nodig, een naald met groot oog en eventueel ook stekenhouders voor het gemak.

Lesgevende: Ria Hooghiemstra

Opgeven via: info@vertelmuseumdevlechtvogel.nl