Alowieke

Gepubliceerd op 29 september 2023 om 07:48

In mijn Vertelmuseum heb ik dikwijls bijzondere ontmoetingen. Mijn verhaal en het sprookjesbos nodigen daartoe uit. ‘Allemaal hebben we een eigen verhaal. Als we willen dat er iets verandert, dan zal elk verhaal gehoord moeten worden’, zo schreef Alowieke van Beusekom een aantal weken geleden op haar blog. Voor mij was dit de aanleiding om haar uit te nodigen in mijn Vertelmuseum. Alowieke zei meteen ja en zo kwam het dat we elkaar vorige week vrijdag ontmoetten.

Het was een heel bijzondere ontmoeting. Alowieke kan heel goed luisteren en ging steeds meer mee in mijn verhaal. Maar ze heeft ook zelf een bijzonder verhaal dat de moeite waard is om gehoord te worden. De eerste keer dat ik haar ontmoette, zag ik haar lopen met haar Wandelhuis, haar woonwagen die ze zelf heeft gebouwd en waarmee ze door Friesland heeft gelopen, als ‘een kleurrijk wandelprotest tegen de rotgang der dingen’.

Alowieke kwam zo ook langs Heerenveen, met haar ‘rijdende verhalenhuis’. Ze vroeg me de weg naar Rotstergaast en gaf me een kaartje. Sindsdien volg ik haar via Facebook en haar blog. Alowieke is inmiddels ‘geland’ in Bears, als een ‘gewortelde nomade’, want ‘stilstand is vooruitgang in het algemeen belang’, aldus Alowieke.

Over haar reis met ‘het rijdende verhalenhuis’ en wat daaraan vooraf ging, schreef ze een zeer boeiend boek, dat ik nu aan het lezen ben.
Het verhaal van Alowieke is zeer de moeite waard om gehoord en gelezen te worden. Haar boek ‘Langs kantelende wegen’ is verkrijgbaar bij iedere boekwinkel of rechtstreeks te bestellen bij de uitgever.

Neem zeker ook eens een kijkje op haar website: https://alowieke.blog

Behalve haar blog is ook wat er te lezen valt onder het kopje ‘verhalenpaden’ interessant: https://alowieke.blog/contact/verhalenpaden/

Alowieke Van Beusekom
7 maanden geleden

Het was een mooie ontmoeting en ik heb genoten van je verhaal. (Gedeeld op facebook)

Ria Hooghiemstra
7 maanden geleden

Dank je Alowieke. Ik geniet nu van je boek en ik hoop je nog eens op te zoeken in je prachtige verhalenhuis.

Jeroen
5 maanden geleden

Hallo zo Alowieke
Ik heb net naar je film gekeken en wil je graag bedanken voor de leuke avonturen die je hebt gedeelt en vend dat je het op een hele leuke liefe manier presenteerd . DANKJE WEL DIKKE KNUFFEL EN GROETJES VAN MIJ , Jjeroen Vanderstricht