Laatste loodjes

Gepubliceerd op 21 juli 2023 om 10:06

Deze week de laatste loodjes van de grote schoonmaak iin het museum: het grote nest met Alchemie.

Alchemie moest daarvoor tijdelijk worden verdreven uit het nest. Het gevilte wollen kleed uit het nest ging naar buiten over het droogrek en het nest werd voorzichtig op de laagste stand van de stofzuiger uitgezogen. De opstaande randen met de duizenden veren borstelde ik af met een kwast.
Zowel Alchemie als het nest en het wollen kleed werden door Jan tegen motten bespoten met neemolie.

Het museum rook er de eerste dagen wel een beetje naar, maar ik had deze week geen museumbezoek gepland en volgende week is alles weer normaal.  Wie zin heeft om te komen, kan zich daarom gerust bij mij melden voor een afspraak.