Op de grond van het sprookjesbos

Gepubliceerd op 9 juni 2023 om 09:50

Deze week ben ik, deels samen met Jan van Hiele, weer verder gegaan met de grote schoonmaak in het museum. We hebben samen o.a. de erker en alles daarin schoongemaakt en ik had eerder al het kamerscherm met daarin de wever en de nachtegaal gedaan. Onder dat kamerscherm (of eigenlijk sprookjesscherm) bevindt zich nog een hele sprookjeswereld op zich, met allerlei paddenstoelen en verschillende soorten begroeiing. Ik heb het destijds met veel plezier gehaakt, gebreid en gesprangd. De meeste paddenstoelen heb ik gemaakt tijdens een CKAL (Crocheting and Knitting ALong) op het International Freeform Forum (IFFF) op Ravelry.

Meer details van de paddenstoelen zijn te zien op mijn projectpagina op Ravelry: https://ravel.me/RiaHooghiemstra/ff

De grote schoonmaak schiet nu mooi op. In het museum zelf moeten nu alleen het grote nest met Alchemie en het gevilte kleed nog onderhanden worden genomen. Maar daarmee wacht ik even tot de vogels geen nestmateriaal meer verzamelen, zodat ik de kleden veilig buiten op het wasrek kan hangen.

In de gang moet de vitrine nog: dat hoop ik volgende week te doen.