Grote schoonmaak

Gepubliceerd op 26 mei 2023 om 07:21

Ik ben deze week begonnen aan de grote schoonmaak in het museum. Dat wil zeggen dat alle vogels en draken, sprookjesbomen, kamerschermen, lampen, nesten, enzovoorts voorzichtig moeten worden afgestoft en indien nodig moeten worden behandeld tegen motten.

Wie ooit in het museum is geweest, zal begrijpen dat dat een hele klus is. Ik doe het dan ook stukje bij beetje.

Ik heb deze week o.a. de hoek van het bange vogeltje onderhanden genomen. In deze hoek is ook de goede fee te vinden, die in het eerste deel van mijn verhaal voorkomt.

Toen ik alle personages van het sprookje maakte, wist ik nog niet dat ik een deel ervan ook actief ging gebruiken bij het vertellen. Als de fee rustig stond, bleef ze mooi rechtop staan, maar tijdens het vertellen had ze nog wel eens de neiging om iets voorover te kantelen. Nadat ik de fee had afgestoft heb ik  haar daarom meteen maar wat steviger vastgezet op de ondergrond.

Verder ben ik deze week ook weer een klein stukje opgeschoten met schrijven en heb ik ook nog wat tijd besteed aan sprang.

Het was dus deze week een week met ditjes en datjes…