Meer kinderen in het Vertelmuseum

Gepubliceerd op 19 mei 2023 om 07:36

Afgelopen dinsdag had ik opnieuw een groepje kinderen in mijn museum voor een vertelvoorstelling. Ditmaal waren het vijf iets jongere kinderen met twee begeleiders.

De vertelvoorstelling viel ook bij deze kinderen in goede aarde. Omdat het nog jonge kinderen waren, met een kleinere spanningsboog, heb ik het verhaal nog wat compacter verteld. De kinderen zagen hun ogen uit in het museum en ontdekten steeds nieuwe vogels.
Een van de kinderen mocht mij een cadeautje overhandigen. Ik kreeg een prachtig prentenboek met een heel mooi verhaal: 'De Veer van de Vuurvogel'. Het is een verhaal dat prachtig aansluit bij mijn eigen verhaal. Ik ben dan ook erg blij met dit boek, dat met zoveel zorg voor mij is uitgezocht.

Het vertellen aan kinderen vind ik erg leuk om te doen. De kinderen komen in mijn museum terecht in een ware sprookjeswereld en als ik het verhaal van het bange vogeltje en de giftige woorden spuwende draak vertel, komt die sprookjeswereld tot leven. Het verhaal spreekt overigens zowel kinderen als volwassenen aan.

Nieuwsgierig geworden naar een vertelvoorstelling met of zonder kinderen? Neem contact met me op voor een afspraak via info@vertelmuseumdevlechtvogel.nl