Jarig

Gepubliceerd op 13 januari 2023 om 15:24

Nee, niet ik ben jarig vandaag, maar mijn website! Vandaag is het namelijk precies een jaar geleden dat ik deze website begon. Ik had er zelf niet aan gedacht, maar een mailtje van mijn hosting provider herinnerde me eraan.

Daarom open ik dit blog nu met de Oranjezingers, de vrolijke vogeltjes uit mijn sprookje, die al zingend vreugdedansjes kunnen maken door de lucht. Hoera voor mijn website!

Een jaar geleden begon ik dus aan het maken van deze website. Zo’n twee maanden later opende ik de deur van het Vertelmuseum en ontving ik mijn eerste bezoekers.

Sindsdien heb ik het verhaal van het bange vogeltje en de giftig woorden spuwende draak op bescheiden schaal de wereld in gebracht door middel van vertelvoorstellingen.

Ik kreeg veel enthousiaste reacties van de bezoekers van mijn museum.  Maar af en toe viel het ook een tijdje stil in het museum, omdat het nog niet zo bekend is. Veel mensen hebben ook geen idee wat ze zich erbij voor zouden kunnen stellen.

Ik moet dus nog wat verder werken aan mijn zichtbaarheid en daarbij kan ik wel wat hulp gebruiken. Tips zijn welkom, maar ook delen van mijn berichten en praten met anderen over het museum helpt. Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn verhaal veel te bieden heb, ook aan kinderen. Het verhaal is voor velen een herkenbaar verhaal, omdat het gaat over algemeen menselijke ervaringen als pijn, verdriet, woede, schaamte en verlies van zelfrespect. Maar ook over moed om de strijd met de eigen innerlijke draak aan te gaan.
Een vertelvoorstelling zou ook goed passen binnen het thema pesten, dat toch nog altijd een groot probleem is.

Kortom: het beste cadeau voor de jarige is een beetje meer bekendheid. Ik werk eraan en ik hoop dat jullie me een handje willen helpen.